Com s’informa Ada Colau?

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, intervè sota la mirada de la degana del Col·legi, Neus Bonet | Foto: Ignasi Renom
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, intervè sota la mirada de la degana del Col·legi, Neus Bonet | Foto: Ignasi Renom

La forma d’informar-se pot determinar la presa de decisions. Aquesta sentència, lligada amb els darrers estudis sobre comportament polític, també es pot aplicar a aquells que prenen les decisions que afecten al conjunt dels ciutadans. Aquest és el cas de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que aquest dilluns va participar a l’edició 2017 de ‘L’Alcaldessa Respon”. Segons el que ella mateixa va explicar, la seva principal font d’informació són els reculls de premsa que des de l’equip de premsa li preparen.

L’equip de comunicació del govern municipal “realitza una tasca diària molt important” per mantenir-la informada de tot el que pot ajudar-la en el seu treball, va comentar Colau al centenar de periodistes i mitjans que ens van donar cita al Col·legi de Periodistes. El risc d’aquests informes, però, és “viure en un micromón que reprodueixi la informació pròpia”, tal com advertia Colau.

Per això, preguntada pels canals d’informació que empra en el seu dia a dia, l’alcaldessa, que va estar acompanyada en tot moment per la degana del Col·legi, Neus Bonet, va reconèixer que utilitza les xarxes socials per mantenir-se informada de tot allò que el recull de premsa municipal no inclou. Des del seu mòbil, detalla l’alcaldessa, consulta tota la informació des dels seus comptes de Twitter i Facebook. Vol dir això que Ada Colau no consumeix cap mitjà? “I tant que consumeix diaris i tele, i molt!”, explicaven fonts properes al govern municipal a Report.cat minuts després de finalitzar l’acte.

Tot i això, un dels canals més directes d’informació de l’alcaldessa són les reunions anomenades ‘trobades amb l’alcaldessa’. “Cada 15 dies vaig a parlar amb els ciutadans. Faig una breu introducció i els cedeixo la paraula per conèixer què funciona i què no”, va expressar Colau. Així, doncs, la comunicació directa, les xarxes socials i el consum de mitjans de comunicació via el telèfon mòbil són els seus tres principals canals d’informació.

Una trobada històrica

Aquesta trobada, que enguany ha tingut per segon cop Ada Colau com a convidada, és ja un clàssic al Col·legi de Periodistes. La primera edició va tenir lloc el 1983, quan Pasqual Maragall era alcalde de Barcelona. A partir de 1985 la trobada entre els col·legiats i l’alcalde es fa un cop l’any i des de 2012 rep el nom de “L’Alcalde respon” (abans portava per títol “La conferència amb l’alcalde”).

L’expectació per aquest esdeveniment anual és sempre alta. Enguany, per exemple, davant la nombrosa assistència de periodistes, s’ha hagut d’habilitar una aula, la que normalment es destina a les sessions de formació, perquè els diferents mitjans de comunicació seguissin la conferència.

Adrián Caballero

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *