Cinc fonaments de la marca personal

Cada cop la marca personal és més important | Foto: John Schnobrich (Unsplash)

El món laboral ha canviat molt i la feina per a tota la vida ha donat pas a la flexibilitat, als treballs per projecte i a la mobilitat. A més, cada dia més llocs de treball són substituïts per la robotització i la tecnologia. Davant d’aquest escenari, el coneixement s’ha convertit en un dels principals valors de les persones en l’àmbit professional.

La gestió de la marca personal (personal branding) ens permet identificar i comunicar aquelles característiques que ens diferencien i que aporten un valor únic en un món tan competitiu, homogeni i canviant.

Cada dia deixem marca en tot el que mostrem, fem, diem i escrivim. Així que, enlloc de deixar-la en mans dels altres, per què no gestionem de forma conscient allò que volem comunicar de nosaltres mateixos?

La gestió de la marca personal no es construeix ni és fruit de l’atzar. Requereix d’un procés que parteix de l’interior de la persona per després anar cap a l’exterior. Això és el que garanteix la coherència i l’autenticitat d’una marca personal. Anem a veure quins són els passos clau a seguir per gestionar-la i convertir-se en el referent d’una especialitat o àmbit:

  1. Identificar els valors i els objectius professionals

La identificació de quins són els nostres valors prioritaris reforçarà la singularitat respecte d’altres professionals. Si som fidels als nostres principis garantirem l’autenticitat i solidesa com a professionals i la gestió de la marca personal serà coherent amb qui som. Tenir clar els objectius professionals també és imprescindible per iniciar el procés de gestió de la marca personal. Aquests objectius haurien d’estar vinculats al propòsit, és a dir, en coherència amb els ideals i amb el motor que ens mou.

  1. Descobrir les fortaleses, talents i habilitats

Tenir clar el valor diferencial respecte de la nostra competència és un factor clau per aconseguir l’èxit del projecte professional. Descobrir quins son els talents i habilitats, així com allò que coneixes i domines millor que ningú et posicionarà com a expert. Pot anar des d’una forma singular d’expressar-te, fins a tenir una trajectòria professional molt variada, passant pel coneixement profund d’una determinada temàtica. No hi ha límit. Cada persona és diferent i té un potencial únic i inimitable.

  1. Definir el posicionament

El posicionament és allò que els altres perceben de tu. Com et veuen les persones del teu entorn? Com et descriuen les persones que et coneixen? Et perceben com vols? El posicionament consisteix en comunicar el millor de tu per convertir-te en el referent d’un determinat àmbit en la ment de les persones.

  1. Determinar a qui ens dirigim

El client ideal serà aquella persona que sap que ets la persona que pot solucionar la seva necessitat o problema. Per aquest motiu, has d’identificar i conèixer a la perfecció a qui et dirigiràs per oferir els teus serveis. És la única forma d’empatitzar i de connectar amb ell. Es tracta de conèixer en profunditat a aquesta persona: on viu, quina edat té, com pensa, què li preocupa, quina necessitat té, què llegeix, en quin entorn es mou i quins són els seus objectius.

  1. Comunicar i guanyar visibilitat

De res serveix tota la feina feta anteriorment si no la donem a conèixer d’una forma efectiva perquè ens trobin. Això inclou accions tant on line(tenir una web o un bloc i gestionar la presència a les xarxes socials) com off line(impartir conferències, escriure un llibre, donar classes o fer networking). Es tracta de traçar un pla d’acció amb l’objectiu que et trobin i t’escullin com la millor opció amb total confiança i credibilitat.

La gestió de la marca personal ha passat de ser un valor afegit a ser un element clau tant en la professió periodística como en el conjunt del món laboral. Et diferencia com a professional, et dona visibilitat, t’ajuda a avançar-te als esdeveniments i a generar noves oportunitats laborals.

Els periodistes som experts en gestionar, sintetitzar, ordenar i lliurar la informació més destacada en diferents formats: text, àudio, vídeo o fotografia. Això ens dona un gran avantatge a l’hora de gestionar la pròpia marca personal i d’oferir un servei que cada vegada és més valorat i demanat a d’altres sectors.  A què esperem per aprofitar-ho?

Àngels Antón impartirà el curs Com crear la teva marca personal al Col·legi de Periodistes. El 7 de juny a la demarcació de Barcelona i el 19 de juny a la demarcació de Girona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.