Cinc podcasts essencials per a periodistes

foto podcast periodisme
Els podcasts cada cop tenen més seguidors | Foto: Unsplash

Un 40% de la població espanyola ha escoltat com a mínim un podcast en l’últim mes segons dades del Digital News Report 2018, elaborat pel Reuters Institute. Aquest informe també ha inclòs per primera vegada un breu estudi dels tipus de podcast que els usuaris escolten més. D’aquestes dades es pot concloure que un 14% escolta programes especialitzats de temes com la ciència, la tecnologia o els mitjans de comunicació.

Loading...

Loading…

És per això que de des del Report.cat volem recomanar alguns podcasts imprescindibles sobre periodisme i comunicació:

SPAINMEDIA LAB

(Durada 15-35 min)

Un dels pocs podcasts en castellà dedicats al periodisme, la comunicació i la publicitat. El periodista Juan Pablo Carabias va iniciar-lo l’any 2006 i des d’aleshores l’edita i el presenta. Ha entrevistat a grans referents de la professió com Rosa Maria Calaf, guanyadora del premi Ofici de Periodista del Col·legi de Periodistes. El programa ha arribat als noranta episodis i l’objectiu continua sent el mateix: ajudar els professionals de la comunicació.

On The Media

(Durada 25-50 minuts)

Brooke Gladstone i Bob Garfield han convertit ‘On The Media’ en un dels àudios més populars del seu gènere a iTunes. Els dos presentadors analitzen com els mitjans de comunicació cobreixen algun fet d’actualitat i discuteixen sobre els límits d’expressió i d’informació. Els periodistes donen respostes sobre si una notícia estava completa, era objectiva o correcta. El format és principalment una conversa amb un periodista convidat als estudis de Nova York, tot i que a vegades ho fan des del mateix lloc dels fets. El podcast va rebre el Premi Peabody a l’excel·lència l’any 2004.

The Digiday Podcast

(Durada 25-35 minuts)

Cada setmana Brian Morrissey presenta un programa amb les últimes tendències de la indústria. Digiday se centra en la cobertura d’àmbits com els mitjans de comunicació, la publicitat i el màrqueting digital. Hi han participat executius del Huffington Post, Wired, CNN o The Daily Beast. Cada episodi s’acompanya d’una breu lectura que resumeix el més destacat del programa. The Digiday és un podcast ideal per als oients que vulguin estar al dia de les tendències i desafiaments del periodisme. També podeu escoltar el podcast The Digiday Live, una recopilació de les millors sessions de les cimeres que organitza Digiday.

The Kicker

(Durada 15-30 minuts)

La Columbia Journalism Review va decidir l’any 2016 crear un podcast per seguir amb la seva missió d’encoratjar l’excel·lència en el periodisme al servei d’una societat lliure. The Kicker dona veu a temes relacionats amb la professió periodística i amb històries actuals dels mitjans de comunicació. Alguns dels temes més destacats han estat la relació de les xarxes socials i les organitzacions periodístiques o la importància del periodisme local.

It’s All Journalism

El podcast està produït per l’Association of Alternative NewsMedia i analitza els canvis dels mitjans digitals a través d’entrevistes a acadèmics, periodistes i altres professionals de la comunicació. El productor Michael O’Connell ha publicat un llibre amb consells per crear un bon podcast i a la seva web se’n recullen alguns dels més destacats.  Els seus podcasts es poden descarregar cada dijous a la seva pàgina web però també a iTunes, Stitcher, SoundCloud o PodcastOne.

Escriure a Report.cat

Francesc Farré

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *