Cinc raons per crear contingut multimèdia

Noves narratives generen nous públics i major atenció | Foto: Photopin

En el món digital d’avui, on la majoria de les persones accedeixen a les notícies a través d’Internet, els continguts multimèdia són cada vegada més importants en el periodisme. Els continguts multimèdia són aquells que combinen text, imatges, vídeos, infografies i altres elements per explicar una història de manera més visual i atractiva. A més, qualsevol menaa de contingut periodístic o de comunicació corporativa pot adquirir “un caràcter innovador” i atraure més atenció i fins i tot a “nous públics”, com afirma  Nereida Carrillo, experta en periodisme a la Xarxa.

Amb tot, aquesta setmana a Report.cat presentem un llistat de cinc avantatges que aporten les noves narratives multimèdia al contingut periodístic, però, com recorda Carrillo, que serveixen també per convertir “els comunicats de premsa tradicionals en històries amb una narrativa innovadora”.

 

  1. Captar l’atenció del lector: els continguts multimèdia són més atractius que el text pla. Les imatges, vídeos i altres elements visuals poden captar l’atenció dels lectors i fer que es detinguin per llegir el contingut.

 

  1. Millorar la comprensió del contingut: els continguts multimèdia poden ajudar a explicar una història o un tema complex de manera més clara i comprensible. Les infografies, per exemple, poden il·lustrar dades i estadístiques de manera visual i fer que sigui més fàcil de comprendre per als lectors.

 

  1. Afegir valor a la història: el contingut multimèdia pot afegir valor a una història. Els vídeos, per exemple, poden mostrar escenes que no es poden descriure amb paraules. Les fotografies també poden ajudar a il·lustrar una història i donar-li més vida.

 

  1. Millorar la interactivitat: els continguts multimèdia també poden millorar la interactivitat del contingut. Els lectors poden interactuar amb els continguts multimèdia, com ara fer clic en les imatges per obtenir més informació o veure els vídeos per obtenir una visió més profunda.

 

  1. Adaptar-se als diferents canals: amb la gran quantitat de plataformes de xarxes socials i altres canals de comunicació, és important que els continguts siguin adaptats als diferents formats i canals. El contingut multimèdia és més adaptable i pot ser utilitzat en diversos formats per arribar a diferents audiències.

 

Amb tot present, aquest mes d’abril la mateixa Nereida Carrillo és la professora d’un curs online sobre la creació de noves narratives en el contingut, sigui als mitjans, a la comunicació corporativa o freelance. En la seva formació del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Carrillo vol mostrar casos d’èxit en l’ús d’aquestes noves eines digitals, així com llistar els principals errors que es cometen -per tal d’evitar-los-. Des de mapes interactius fins cronologies i infografies completes. El contingut multimèdia és necessari avui dia si es vol captar l’atenció del lector i retenir-la durant més temps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.