Twitter llença una eina dedicada als mitjans

Twitter Media és la darrera iniciativa buscant la complicitat amb els mitjans

Des de fa un parell d’anys, les principals empreses tecnològiques i xarxes socials han posat el focus en la informació i els mitjans de comunicació. El Digital News Report 2017 apuntava que cada cop més usuaris consumeixen informació a través de Facebook, Twitter i la resta de xarxes socials. La tendència sembla confirmar-se enguany i si bé al principi aquestes companyies exploraven possibilitats de treure’n profit sense comptar amb els mitjans, des de fa uns mesos l’estratègia ha canviat. Una de les principals conclusions del GEN Summit 2018, trobada celebrada a Lisboa i que reuneix centenars de periodistes i altres professionals del sector, és que les xarxes socials han de comptar, sí o sí, amb els mitjans de comunicació per col·laborar en aquest context de fake news i sobreinformació.

Una de les iniciatives més recents en aquest sentit és Twitter Media, projecte que la xarxa socials de l’ocellet llença aquest estiu i que està pensada per mitjans i periodistes. Aquest nou portal pretén ser un centre on es puguin trobar experiències de mitjans d’arreu del món, on els periodistes puguin compartir bones pràctiques, estratègies de contingut, etc. Però, sobretot, Twitter Media ofereix als mitjans la possibilitat de mesurar millor que abans cóm es comporta l’audiència.

Segons explica la pròpia companyia, els mitjans tindran accés a un espai d’analítica dels seus comptes molt més complet que fins ara. Així, podran conèixer a l’instant quins continguts estan funcionant, amb quin tipus de públic, a quina zona del món, etc. “Twitter media brinda als editors de continguts un recurs inspirador i pràctic”, resumeixen des de Twitter.

Però no només es tracta de mesurar què fa l’audiència, sinó treure’n el màxim profit i estalviar temps. Des de Twitter Media els mitjans podran tenir accés a una biblioteca on emmagatzemar totes les imatges, GIFs, vídeos i qualsevol recurs que hagin fet servir o vulguin fer servir en algun dels seus comptes. A tot aquest contingut se’l podrà incorporar metadades, el que farà “més fàcil que el públic arribi fins a ell”, apunten des de la companyia.

Produir i monetitzar

Tot i que ja es podia fer fins ara, amb Twitter Media la producció de contingut dins la xarxa social serà més fàcil per als mitjans de comunicació. Media Studio, una de les eines dins d’aquest nou projecte, permet produir continguts professionals i llençar-los a Twitter per fer directes, per exemple. Per aquells amb més coneixements tècnics, Media Studio és compatible amb altres programaris externs.

Però, com al final es tracta de treure’n rèdit del contingut, una de les principals aportacions de Twitter Media és la possibilitat de monentitzar en temps real el contingut. Des dels directes produïts a Media Studio, fins al patrocini de contingut. Twitter llença Amplify Publisher Program, una eina en línia només disponible per mitjans de comunicació que combina tècniques de monetització amb analítica avança.

Així, la xarxa social dels 280 caràcters dona un salt en la seva rellevància pels mitjans. Mentre Facebook planeja noves iniciatives enmig de la seva particular crisi, Instagram puja tant en usuaris com en l’ús que es fa d’ella per informar-se. Així, ara Twitter vol que siguin els propis mitjans i periodistes els qui vegin el rendiment que poden treure d’una xarxa que durant mesos havia anat en retrocés d’us.

Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *